◼️ Brand awareness, een duurzaam verhaal.
◼️ Brand awareness, een duurzaam verhaal.
Merkbeleving is de waardering die een consument heeft voor een merk en hoe het merk hun leven beïnvloedt. De waarde van merkbeleving kan worden bepaald door het emotionele en de functionele waarde die een merk biedt aan zijn klanten. Emotionele waarde wordt gecreëerd door de emotionele verbinding die een consument heeft met een merk, terwijl functionele waarde wordt gecreëerd door de praktische voordelen die een merk biedt.
Het bepaalt in welke mate het publiek reeds vertrouwd is met je merk en hoe je dit kan versterken. Dit kan bijvoorbeeld door enerzijds hoogwaardige producten aan te bieden, het creëren van een sterk merkimago en het opbouwen van een emotionele verbinding met klanten.
“Met een strategisch framework en creatief concept geven we merken echt een boost.”
“Met een strategisch framework en creatief concept geven we merken echt een boost.”
Brand awareness is een investering op lange termijn. Je zorgt ervoor dat je merk of product wordt herkend door jouw publiek en dat je top-of-mind wordt of blijft.
“Stand alone video is niet altijd de juiste keuze“, aldus Sil Schoofs. “Via ons framework en creative concepting geven we het merk echt een boost.”
“De campagnes voor Thrive, Wondr, X2O en Dr Choq zijn hier 2 mooie voorbeelden van. Als creative video partner hebben we hen ondersteund om van hun product ook een merk te maken. Op die manier bouwen we een emotionele relatie op met hun community.”
craftsmanship
Via een brand video campagne zet je je merk of onderneming visueel in de kijker. Hierin trekken we de kaart van storytelling en gaan we echt de connectie aan met je potentiële klanten. Trek ze mee in je merkverhaal en engageer ze voor je brand. Dat is een eerste stap in het framework.
De tone of voice die de video moet ademen is sterk verbonden met je merk, want dat vertelt meer over de identiteit ervan.
Merkbeleving kan dus de waarde van een merk beïnvloeden. Als een merk een sterke merkbeleving heeft, kan dit leiden tot hogere klanttevredenheid en loyale klanten, wat kan leiden tot winstgevendheid voor het bedrijf. Het is daarom belangrijk voor merken en ondernemingen om te blijven werken aan brand awareness.
Samen werken aan je merkverhaal?
Samen werken aan je merkverhaal?
Sil Schoofs
Founder & Creative Director
Sil(@)kartouch.be
+32 486 36 58 96
Jordy Weyers
Creative director
Jordy(@)kartouch.be
+32 496 08 77 81
about us
Met onze verhalen maken we emotionele verbindingen tussen mensen en merken met video.
Onze klanten maken het verschil met storytelling.